Брендинг міста: значення для жителів

Травень 19, 2017
Розкажіть друзям:

Крім економічних переваг від ефекту концентрації виробництва, міста пропонують своїм жителям безліч соціальних та емоційних привілеїв. До їх числа входять можливість ділитися інформацією, формувати тісні соціальні зв’язки та брати участь в різноманітних видах діяльності, які відповідають їх інтересам.

Відомий американський бренд-менеджер О’Флаерті підкреслював, що

«Міста могли вижити – як вони і вживали тисячі років, – тількиякщо їх переваги превалювали над їхніми недоліками».

Саме можливості, які створювало міське середовище для особистості, підтримували стрімко зростаючі урбанізаційні процеси у ХХ ст.
До цих можливостей відноситься робота, навчання, житло, соціальна мобільність та транспортна система. У сфері бізнесу це скорочення витрат, надання фінансових послуг, кваліфікований персонал, близькість до ресурсів та ринків збуту.
Сучасні міста, стурбовані тим, що приплив ресурсів може виявитися нестабільним і непостійним, вступають у запеклу конкуренцію за людські, фінансові та інтелектуальні ресурси. Адже тільки це гарантує їм стійке зростання та розвиток. Щоб підвищити впізнаваність і привабливість міста, міські органи влади у всьому світі почали активно впроваджувати процес брендингу як важливу частину міського розвитку.
Так само як і у товарного брендингу, основна мета бренду міста – зробити його кращим, сформувати лояльність до нього серед різних сегментів, які він обслуговує. При цьому кількість окремих, але пересічних сегментів або стейкхолдерів потенційно не обмежена. Серед найбільш очевидних – власники бізнесу, інвестори, некомерційні організації, жителі, студенти, спільноти за інтересами, туристи та гості.
Добре, коли стратегія бренду міста в рівній мірі враховує інтереси як його мешканців, так і його «гостей». У цьому випадку необхідно чітко визначити пріоритетність інтересів. Але нерідко в гонитві за бренд, що викликає захоплення у туристів та потенційних інвесторів, про інтереси корінних жителів забувають. Хоча саме вони відіграють найважливішу роль як лояльні прихильники та носії бренду міста.


Будь-яке місто залежить від своїх жителів у питаннях економічного, соціального, культурного та екологічного розвитку. Для нього життєво важливо мати різноманітне, кваліфіковане, та щасливе населення. Не варто забувати, що розчаровані містяни можуть запустити зворотній процес брендингу. Крім того, низький рівень задоволеності жителів негативно сприймається представниками бізнесу – потенційними мігрантами та інвесторами, оскільки вони порівнюють добробут і задоволеність людей в різних містах.
Приймаючи рішення про інвестиції або переміщення підприємства, бізнес-інвестори крім традиційних показників оцінюють також і якість життя у містах, яка залежить і від інших показників: людських ресурсів, інфраструктури, системи транспорту, можливостей для освіти. Іншими словами, досягнення бажаного рівня задоволеності мешканців повинно стати найважливішим завданням міських керівників, оскільки це може поліпшити або погіршити сприйняття міста.
Жителі втілюють місцеву культуру, ведуть свій бізнес, з ними асоціюється ідентичність міста. Як зазначав один із провідних фахівців США з територіального брендингу Джордж Хайден:

«Аборигени і колонізатори, різноробочі та архітектори, іммігранти та мери, домогосподарки і житлові інспектори – всі вони грають активну роль при формуванні міського середовища».

Ці та інші групи зацікавлені у збереженні важливих для них аспектів і у перетворенні їх міста в приємне та зручне місце для проживання.


Багатство і різноманітність міста – це джерело натхнення для стратегії його брендингу. Серед інших чинників, поєднання яких створює індивідуальний образ міста, виділяються масштаб, образ, історія, цінності, склад жителів і статті міського доходу.
Кожне місто – це складна система. Її елементи переплітаються одна з одною, відбиваючись на іміджі вцілому. Міста повинні чітко визначити ці елементи або особливості, їх взаємовідношення та структуру, щоб зберегти свою унікальність. Вони повинні транслювати їх на місцевих та потенційних жителів, а також на інші аудиторії, на які орієнтоване місто.
Більше того, жителів обов’язково слід залучати в процесі розробки бренду міста. Тільки так можна створити його достовірний і переконливий образ в очах стейкхолдерів.

Висловити своє бачення Дніпра Ви можете взявши участь у нашому соціологічному дослідженні: https://brand.dp.ua/anketa/

Розкажіть друзям:

Comments:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *